Skip to content

5 Comments

  1. päivi
    11 april, 2016 @ 16:58

    Men vad jobbigt, inte någon jag känner? Måste vara jobbigt för bror din, ännu en vän, neej. Hoppas an orkar och även du, både att stötta honom men även kämpa vidare med ditt nya liv. Bamse kramar ovh vår solpå dig

  2. Camilla L-J
    11 april, 2016 @ 10:02

    Fina Marica! Vad hemskt för alla inblandade. Tyvärr är jag inte förvånad att så många som mår psykiskt dåligt väljer att avsluta… Som jag har kämpat för min yngsta dotter som fyllde 14 i januari. Pga fysiska sjukdomar fick hon en fruktansvärd ångest pang bom efter höstlovet. Hon har haft ett par frånvaroattacker som till 99 % är epilepsi, detta har doktorn kommit fram till efter sömneeg o magnetröntgen. Hon kanske aldrig får fler attacker men bara vetskapen om stt det kan hända utlöste troligtvis ångesten. Hon gick inte en hel dag i skolan på 4 månader om hon kom iväg alls. Inte flr att hon inte ville utan för att hon verkligen inte kunde. Jag vet inte hur många telefonsamtal jag ringt till barnmottagningen och till bup innan vi fick komma. Allt är en enda lång väntan och ett evigt tjatande. Har man då ingen som orkar ringa, tjata och ligga på om allt vad finns det då för utväg? Det finns inga läkartider ont om socionomer och psykologer, det är fruktansvärt!! Speciellt som att fler o fler mår psykiskt dåligt både unga och äldre. Vi kan bara hoppas att detblur bättre! Idag skiner solen i småland i alla fall vi får glädjas åt det i alla fall. Min dotter mår sedan ett par veckor bättre och har börjat gå i skolan, mycket tack vare mediciner, som jag för övrigt också fått tjata om. Massor av kramar och styrkekramar till dig och även till din bror.

Lämna ett svar